Meitner

Vi använder Meitner som vårt digitala informationsverktyg där bland annat sjukanmälan sker.

Meitner ersätter Schoolsoft

Den 12 augusti ersätter Meitner den gamla lärplattformen Schoolsoft i Upplands Väsbys kommunala skolor.

I Meitner kan du som vårdnadshavare:

• frånvaroanmäla och ledighetsansöka
  • se omsorgstider på fritids
  • ta del av nyheter och information
  • se barnets läxor och prov
  • se bedömningar
  • få kontakt med personal och lärare.

Så loggar du in på Meitner

Du som vårdnadshavare loggar lättast in i Meitner med BankID eller Freja-ID. Ett konto skapas automatiskt för alla vårdnadshavare.

Har du inte BankID eller Freja-ID kan du logga in med användarnamn och lösenord. Första gången du loggar in uppger du den e-post som är registrerad i kommunens övriga system. Du väljer "glömt lösenord" för att få ett lösenord skickat till din mejl. Har du ingen e-post registrerad eller om du inte vet vilken adress du tidigare använt så måste du kontakta skolans administratör.

Alla elever loggar in med sitt skolkonto, det vill säga sitt Google-konto de använder i skolan.

Håll dina uppgifter uppdaterade under Min profil

Dina kontaktuppgifter ändrar du under Min profil.

Det är viktigt att du registrerar en aktuell e-postadress samt mobilnummer. Detta för att skolan lätt ska kunna kontakta dig.

Kom ihåg att alltid uppdatera dina kontaktuppgifter om något ändras.

Senast uppdaterad: 9 augusti 2024